Co jeść na diecie lekkostrawnej i jakie niesie ze sobą korzyści?

kobieta jedząca ogórka

Dieta lekkostrawna ma w sobie wiele zalet, dlatego powinniśmy z niej korzystać raz na jakiś czas bez wyjątku. Jej głównym zadaniem jest złagodzenie etapu trawienia poprzez dobranie właściwego jadłospisu i nie obciążanie układu pokarmowego. Stanowi ona bardzo dobre rozwiązanie nie tylko dla osób chcących uchronić układ metaboliczny przed schorzeniami, ale także dla wszystkich, których dotknęła niestrawność, a także inne przypadłości, takie jak zapalenia jelit czy owrzodzenia żołądka.

Dlaczego dieta lekkostrawna jest czasami dobra dla każdego

Choć specjaliści doradzają skorzystanie z diety lekko strawnej głównie kiedy jest ku temu powód w postaci schorzenia, lub dana osoba przebyła w niedawnym okresie zabieg chirurgiczny i taki sposób jedzenia może pomóc w rekonwalescencji, to lekkostrawne pożywienie będzie czasami dobre dla każdego z nas.

Układ pokarmowy będzie miał szansę na spokojniejsze działanie, co pozwoli uspokoić procesy regeneracyjny i zadba o kondycję organów wewnętrznych. Właśnie dlatego, o “lekkim” pożywieniu warto pomyśleć na przykład po powrocie z wakacji gdzie nie szczędziliśmy sobie niczego, a także po dużych imprezach rodzinnych i spotkaniach takich jak wesele, gdzie w stosunkowo krótkim okresie czasu zjedliśmy bardzo wiele ciężkich potraw.

warzywa i owoce

Co jemy na diecie lekkostrawnej

Można by powiedzieć, że chodzi głównie o to, aby jeść zdrowo – jednak zdrowa dieta jest często mylnie brana za synonim diety lekkostrawnej. Zarówno surowe warzywa, jak i wszelkiego rodzaju bogate w witaminy kiszonki, to bardzo ciężkie do strawienia pożywienie.

Dobra “lekka” dieta dostarcza wszystkich potrzebnych wartości odżywczych, jednak nie sprawia trudności trawiennych. W takim jadłospisie powinny się zatem znaleźć przede wszystkim produkty gotowane na parze lub pieczone. Dobrym przykładem będą tu wędliny, warzywa przygotowane na parze, a także ryże, makarony czy białe pieczywo.

Dodatkowa pomoc w pigułce

Jeśli zastanawiacie się nad skorzystaniem z takiej diety, dobrym rozwiązaniem może okazać się także zakup dodatkowych suplementów, które pomogą oczyścić organizm i przy okazji polepszyć jego kondycję. Dobrym przykładem będzie Ravestin.

To preparat, który został opracowany na bazie naturalnych składników, mających walczyć ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu w organizmie, ale także pomagać w szybkim i bezproblemowym metabolizmie. Ravestin jest bezpieczny dla organizmu i nie powoduje efektów ubocznych. Efekty jego działania można zauważyć zaledwie po miesiącu od rozpoczęcia kuracji.

Więcej informacji na temat różnych przydatnych suplementów diety można znaleźć na stronie https://polski-blog-medyczny.pl/plastry-sliminazer/. Tam znajdziemy także dokładne opisy składu i działania poszczególnych elementów.

Częstotliwość oraz ilość ma znaczenie

Dieta lekkostrawna nie oznacza jednak, że powinniśmy jeść niezliczone ilości. Bardzo ważne by po każdym posiłku czuć lekki niedosyt, a także by pory jedzenie były systematyczny. Nie powinniśmy także jeść na krócej niż dwie godziny przed snem.

Lekkostrawne jedzenie może być mylnie wzięte za jedzenie mało kaloryczne. Podczas gdy niektóre składniki diet lekkostrawnych mają bardzo wysoki indeks glikemiczny i spożywane w zbyt dużych ilościach mogą prowadzić do powstawania nadwyżki kilogramów.

Dobrym sposobem na kontrolowanie ilości tego co spożywamy będzie zakup wagi. Takie urządzenie pozwoli nam zważyć każdy składnik posiłku. Następnie można skorzystać z jednej z wielu darmowych aplikacji służących do liczenia kalorii. Po wpisaniu wagi pożywienia program samodzielnie przedstawi nam wykres kaloryczny, a także poda zawarte w pożywieniu składniki makro.

Jeżeli do tego skorzystamy z kalkulatora kalorii, który pozwoli dowiedzieć się jakie jest nasze dokładne dzienne zapotrzebowanie, nie będziemy musieli martwić się o przekroczenie odpowiedniej dawki i nabranie niechcianej masy.

suplementy diety

Przykładowe potrawy

Jeśli planujecie dzień z dietą lekkostrawną, warto poznać kilka przykładowych potraw, które nie tylko spełnią swoją funkcję i będą stanowić ulgę dla organizmu, ale sprawią także, że każdy posiłek będzie smaczny.

Na śniadanie możemy zjeść kanapkę w wydaniu klasycznym – pszenna bułka i pieczona wędlina. Drugie śniadanie może być lekko urozmaicone – tutaj świetnym rozwiązaniem będzie na przykład pieczone jabłko.

Obiad stanowi większe pole do popisu. Możemy zdecydować się na pieczone mięsa, a także zupy krem z pieczonych warzyw czy potrawy przygotowywane w całości na parze, ale także duszone pod przykryciem. Ważne by nie smażyć i nie używać mocnych, ostrych przypraw. Warto w tym wypadku zrezygnować także z soli.

Na kolacje możemy na przykład zjeść ryż gotowany na chudym mleku z dodatkiem banana, czy ponownie zdecydować się na kanapki lub pieczone owoce. Warto skonstruować jadłospis w taki sposób, aby wszystko co zaplanujemy było smaczne i nie wymagało dużo czasu przygotowania, tak aby nie zachęcać do rzucenia postanowień dietetycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Tutaj wpisz komentarz
Jak chcesz się przedstawić?