Dieta kopenhaska – od czego zależą rezultaty?

Podobnie jak w przypadku każdej innej diety, tak i w przypadku diety kopenhaskiej efekty odchudzania bywają różne, gdyż uzależnione są od bardzo wielu czynników. Zgodnie z założeniami twórców dieta pozwala na zrzucenie od 8 do nawet 20 kilogramów. Osób, które zdołały zrzucić tak wiele jest niewiele, jednak mimo wszystko dieta cieszy się dużym zainteresowaniem, gdyż pozwala na zrzucenie w krótkim czasie przynajmniej kilku kilogramów. Aby jej efekty były jak najlepsze należy dokładnie stosować się do wszystkich i nie próbować ich udoskonalać czy też łamać zasad.

Najbardziej istotnym elementem jest niewątpliwie trzynastodniowe menu, które dokładnie rozpisano na trzy posiłki dziennie. By efekty naszych wyrzeczeń były jak najlepsze warto stosować dokładnie te produkty, jakie zawarto w menu. Ważne jest na przykład, by kawa, która znajduje się w menu była wysokogatunkowa, bogata w składniki odżywcze, które dostarcza nam odpowiedniej energii na kilka następnych godzin. Istotnym elementem diety jest również woda, a dokładniej rzecz ujmując mineralna woda niegazowana, której każdego dnia powinno się pić dwa litry. W tym przypadków również warto zatroszczyć się o to, by woda była bogata w magnez i inne składniki, które pomogą nam osiągnąć upragniony efekt, gdyż organizm, który „katuje się” wyrzeczeniami w postaci niewielkich posiłków może mieć niedobory ważnych minerałów, które należy starać się uzupełniać. Woda może zostać zastąpiona ewentualnie zieloną herbatą. Podobnie jest w przypadku wszystkich innych składników, które nie znalazły się w diecie przypadkowo. Poza samymi składnikami istotne jest również to, by spożywać je o określonych i stałych porach.

Rezultaty trzynastodniowych wyrzeczeń mogą być bardzo zadowalające, jednak utrzymanie pożądanej wagi może nie być proste. Bardzo często wiele osób stosujących dietę kopenhaską powraca do dawnych nawyków żywieniowych lub też rekompensuje sobie ten trudny okres dużą porcją słodyczy, daniami typu fast-food itp. Niestety efekt jo-jo w przypadku tej diety jest dość częstym zjawiskiem. Zaletą jest jednak to, iż usprawnia ona metabolizm i na pewien czas powoduje niechęć do objadania się i sięgania po wszelkiego rodzaju słodkości. Tylko od silnej woli osób, które podjęły wyzwanie będzie zależało, czy utrzymają one swoją wagę, czy też szybko wrócą do stanu sprzed kuracji. By efekty diety utrzymały się jak najdłużej warto zmienić nieco swoje nawyki żywieniowe – wyeliminować z diety nadmiernie kaloryczne potrawy, częściej sięgać po owoce i warzywa, zwiększyć ilość posiłków do pięciu o ograniczyć ich objętość, przyjmować więcej płynów itp. By popracować nad własnym samopoczuciem i wzmocnieniem kondycji warto również pomyśleć o aktywności fizycznej. W ten sposób zatroszczymy się nie tylko o własną sylwetkę i zatrzymamy efekty diety na dłużej, ale też podreperujemy własne zdrowie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Tutaj wpisz komentarz
Jak chcesz się przedstawić?