Nie tylko jedzenie – jakie czynniki wpływają na problemy z wagą?

młody mężczyzna zakrywający twarz wagą

Za każdym razem kiedy chcemy zrzucić zbędny balast i wreszcie pozbyć się mało estetycznej oponki stawiamy na wyrzeczenia w kwestii jedzenia. Okazuje się jednak, że dobra i zbilansowana dieta, to nie wszystko. Jest także szereg innych elementów, które pomogą osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

W poniższym artykule przytoczymy kilka klasycznych i sprawdzonych sposobów, na to jak oprócz zmiany jadłospisu można wpłynąć na to, aby chudnąć szybko i zdrowo, a także aby efekt był długotrwały.

frytki z sosem pomidorowym

Dieta cud

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że wszelkiego rodzaju diety stanowią zazwyczaj mocną zmianę dla organizmu i pewnego rodzaju szok. Jeśli zamierzacie zacząć jakiś cudowny, nowy, magiczny i rewolucyjny sposób odżywiania się, warto skonsultować go z wynikami badań i specjalista, który ustali czy będzie to miało dobre zastosowanie w naszym wypadku.

Mówi, że dieta, która działa, to taka, której się trzymamy. Jednak musimy mieć z tyłu głowy, że źle dobrana dieta, może przynieść więcej zły skutków niż tych oczekiwanych. Dlatego upewnijcie się, że wybieracie dobre rozwiązanie.

Suplementacja

Odchudzanie uzyskujemy dzięki temu, że proces trawienia zaczyna odbywać się coraz sprawniej. Odpowiadają za to witaminy oraz mikroelementy, których często brakuje w pożywieniu. Ich brak może być jednym z czynników wpływających na problemy z wagą.

Dlatego proponujemy skorzystać z suplementów diety, takich jak plastry Sliminazer czy tabletki Bioxyn. Pomogą one odżywić organizm i szybciej dotrzeć do upragnionej sylwetki. Nie powodując przy tym efektów ubocznych.

Zaletą plastrów Sliminazer jest wykorzystanie technologii transdermalnej, dzięki czemu aktywne składniki przenikają przez skórę systematycznie. Oprócz elementów wspierających odchudzanie znajdziemy w nich między innymi ekstrakt z owoców guarany, który podniesie poziom energii.

Bioxyn to kapsułki, które skupiają się na przyspieszeniu metabolizmy oraz wzmocnieniu organizmu. Dlatego w ich składzie znajdziemy na przykład imbir, który pozwoli usprawnić trawienie i podnieść ogólną odporność.

Aktywność fizyczna

To temat, który wypływa bardzo często podczas rozmowy o korelacji między pożywieniem a sportem w trakcie odchudzania. Dieta ma oczywiście decydujący wpływ, jednak trening bardzo pomoże dojść do zamierzonych rezultatów.

Wygląda to tak, że powinniśmy dopasować aktywność fizyczną to celu jaki chcemy osiągnąć. Na przykład ćwiczenia cardio, takie jak jazda na rowerze, spacer, czy bieganie będą w dużym stopniu wpływać na redukcję masy ciała.

Trening na siłowni z użyciem ciężarów także redukuje wagę, jednak pozwala zadbać o rozwój tkanki mięśniowej, co prowadzi do uzyskania bardziej atletycznej sylwetki. Pamiętajmy jednak, że aby utrzymać mięśnie i redukować tłuszcz, trzeba przyłożyć dużą wagę do tego co ląduje na naszym talerzu i w jakiej ilości.

Sen

Ok, chodzimy na siłownię, stosujemy dietę, ale efekty jakby zbyt słabe, o co może chodzić? Może to być kwestia zbyt niskiego poziomu regeneracji. Organizm działa na swój własny sposób i czasami odpala protokół awaryjny. Tak dzieje się wtedy kiedy nie wypoczywamy wystarczająco.

Ograniczamy kalorie, trenujemy, ale nie śpimy. Nasze ciało nie otrzymuje wystarczającej ilości odpoczynku do prawidłowego działania, dlatego nie pozwala na redukcję masy i tkanki tłuszczowej, szykują się na czarną godzinę.

Dlatego warto zadbać o zdrowy sen, aby chudnąć szybciej. Jak to zrobić? Przede wszystkim śpijmy minimum 7-8 godzin podczas doby. Starajmy się nie jeść na kilka godzin przed pójściem spać, gdyż może to utrudnić zasypianie. Każdy “nocny Marek” powinien także ograniczyć emisję światła niebieskiego, która nie pozwala się wyciszyć. Mowa tu o telewizorze czy ekranie komputera.

zdrowe zielone warzywa

Życiodajna Woda

Czynnikiem, który ma znaczący wpływ na odchudzaniem poza pożywieniem jest także spożycie wody mineralnej. Dlaczego? Woda jest nam potrzebna właściwie do wszystkiego – do życia, trawienia, do funkcjonowania narządów wewnętrznych. W końcu w ogromny procencie, to właśnie z niej się składamy.

Kiedy nie dostarczamy wystarczającej ilości wody do organizmu, nasze ciało ponownie zaczyna magazynowanie, mając na myśli “czarną godzinę”. Przez to, nasza sylwetka staje się opuchnięta i wygląda gorzej. Każdy kto zacznie nawadniać się odpowiednio po długim czasie zaniedbywania tego procesu, powinien zauważyć efekty poprawy już po kilku dniach.

Ile wody powinniśmy pić? Mówi się, że dorosły człowiek powinien wypijać minimum 2-3 litry płynów dziennie. Im więcej z nich będzie stanowić woda, tym lepiej dla naszego zdrowia i samopoczucia.

Przyzwyczajenia

Jest jeszcze jeden ważny aspekt odchudzania, który nie łączy się z jedzeniem. Wiele osób już na samym początku mocno skupia się na tym kiedy przyjdzie efekt końcowy, kiedy sylwetka się zmieni. Kiedy osiągną już upragniony cel, często wracają do swoich poprzednich nawyków i historia zatacza koło.

Aby efekt był długotrwały musimy zmienić po prostu nasze życiowe zwyczaje. Myśleć o tym co jemy na co dzień, myśleć o tym, aby się ruszać i wysypiać. Takie nastawienie zapewni nam cieszenie się zdrowiem i pięknym ciałem przez długi czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Tutaj wpisz komentarz
Jak chcesz się przedstawić?